Το ραδιόφωνο φαίνεται τόσο εύκολο. Ακριβώς επειδή κάθε μέρα ακούμε μια προσωπικότητα πίσω από τα ηχεία να κάνει το show τόσο εύκολα οι άνθρωποι σκέφτονται οτι το ραδιόφωνο είναι κάτι εύκολο να το κάνουμε. Αλλά οικοδόμηση ενός επιτυχημένου διαδικτυακού ραδιοφωνικό σταθμού και η αύξηση του κοινού σας είναι πολύ σκληρή δουλειά. Χρειάζεται τέχνη, δεξιότητα, επιθυμία, και κατάρτιση. Εάν έχετε την επιθυμία και το ταλέντο αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να το πετύχετε. Θα μάθετε 10 στρατηγικές που μπορείτε να εφαρμόσετε για να σας βοηθήσουν να φέρετε περισσότερους ακροατές στο ραδιοφωνικό σταθμό σας.
Διαδικτυακοί ραδιοφωνικοί σταθμοί σε όλο τον κόσμο έχουν αυξήσει τους ακροατές τους χρησιμοποιώντας αυτές τις στρατηγικές. Έχουν βοηθήσει χιλιάδες ραδιοτηλεοπτικούς φορείς για να διατηρήσουν και να αυξήσουν το κοινό τους. Αυτές οι στρατηγικές λειτουργούν για κάθε γλώσσα και κάθε χώρα, διότι βασίζονται σε κοινούς παρονομαστές της ανθρώπινης επαφής, επικοινωνίας και internet marketing.
Tips
*Πρώτη Συμβουλή– Κάντε το όνομα του σταθμού σας σύντομο, απλό και μοναδικό.
Σύντομο= εύκολο να θυμούνται,
Απλό= εύκολο να γράψουν, να προφέρουν,
Μοναδικό= όταν κάποιος μιλάει για το σταθμό σας ο καθένας πρέπει να καταλαβαίνει κατευθείαν για τον εν λόγω σταθμό, επειδή δεν θα υπάρχει άλλος σταθμός με αυτό το όνομα.
*Δεύτερη Συμβουλή– Προσπαθήστε να βρείτε μια καινούρια ιδέα ή έστω λίγο διαφοροποιημένη από τις υπόλοιπες, αν θέλετε να δημιουργήσετε για παράδειγμα έναν rock σταθμό είναι εντάξει, αλλά αν διαλέξεις κάτι πιο συνηθισμένο θα υπάρχει περισσότερος ανταγωνισμός και ο δρόμος προς την επιτυχία θα είναι πιο δύσκολος.. Για παράδειγμα: Ένας ραδιοφωνικός σταθμός για τα παιδιά-εφήβους θα μπορούσε να σας κάνει να εκπλαγείτε για το πόσα παιδιά είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο αυτές τις μέρες.
10 Χρυσοί Κανόνες για Προσέλκυση Κοινού:
1. Επιλογές για να ακούσετε
Οι πιο διάσημοι media players είναι:
- Windows media player (windows)
- ITunes (Windows/Mac)
- Real player (Windows/Mac)
- Winamp (windows)
- QuickTime (Windows/Mac)
2. Κάντε πολύ εμφανές το τι ακούνε
3. Καθορίστε το κοινό-στόχο σας
- Είδος μουσικής
- Ηλικίες των πιθανών ακροατών σας
- Γεωγραφική Περιοχή (εάν έχετε μια συγκεκριμένη περιοχή)
- Ενδιαφέρον των δυνητικών ακροατές σας
- Μήνυμα ή το όραμα του σταθμού σας
4. Σεβαστείτε την playlist σας
Η Playlist σας είναι η καρδιά και η ψυχή του σταθμού σας. Εκτός αν ο σταθμός σας είναι ένας σταθμός ειδήσεων.
Είναι προτιμότερο να χωρίσετε τη μουσική σας σε ομάδες, για παράδειγμα:
Με Κατάταξη:
- Top 10
- 11-20
- 21-50
- Καινούρια επαναλαμβανόμενα κομμάτια (όχι άνω του ενός έτους)
- Παλιά επαναλαμβανόμενα κομμάτια (άνω του ενός έτους)
Ανάλογα με ύφος του σταθμού
- Rock
- Hip-Hop
- Dance
- Rap
- Pop
5. Προωθήστε το σταθμό σας
Οι παρακάτω κατάλογοι θα σε βοηθήσει να καταχωρήσεις το ραδιόφωνό σου δωρεάν:
1. iTunes Radio
2. Windows Media Guide
3. Streema
4. Tuner 24
5. TruMix
6. Streaming The Net
7. DeliCast
8. Tuneln Radio
6. Να έχετε ένα πρόγραμμα μουσικής
Ένας άλλος τρόπος για να έχετε ένα πρόγραμμα χρησιμοποιείστε Sweepers, ηχιτικά εφέ και Promo του σταθμού. Αυτά τα στοιχεία συνήθως διαρκούν λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα και χρησιμοποιούνται κάθε 2 ή 3 κομμάτια εναλλάσσοντας το ένα με το άλλο.
7. Ο δικτυακός τόπος πρέπει να ”μιλάει” επίσης πάρα πολύ
Πράγματα που μπορείτε να προσθέσετε στην ιστοσελίδα ή πράγματα που μπορείτε να κάνετε με την ιστοσελίδα σας, σε συνεργασία με σας το online ραδιοφωνικό σταθμό σας:
Βίντεο – συνεντεύξεις καλλιτεχνών
Ειδήσεις – για τους καλλιτέχνες
Έρευνες – Ερωτήσεις προς τους ακροατές σας
Φωτογραφίες – DJs, Καλλιτέχνες κ.λπ.
Διαγωνισμοί – Δημοσίευση βίντεο, ήχου ή εικόνας και να κάνει τους ακροατές σας να επισκεφθούν τον ιστότοπό σας και να ψηφίσουν για κάτι, επίσης, μπορείτε να ζητήσετε κάτι από τους ακροατές σας, όπως ένα βίντεο ή μια εικόνα για να εισέλθουν στο διαγωνισμό και να κερδίσουν κάτι, το πρόσωπο που θα κερδίσει πρέπει να στείλει πίσω ένα βίντεο ευχαριστώντας τον σταθμό και αυτό μπορείτε να το ανεβάσετε στο site σας.
Τοπικές Εκδηλώσεις – Λάβετε μέρος σε τοπικές εκδηλώσεις, δεν έχει σημασία αν είναι δωρεάν, αυτό που ψάχνετε είναι έκθεση και αναγνώριση για την ιστοσελίδα και το σταθμό σας.
8. Η επικοινωνία με τους ακροατές
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι οτι χρειάζεστε. Μπορείτε να στείλετε τα σχόλιά σας, τις ειδήσεις, να ζητάτε τη γνώμη του κόσμου και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα θα πάρετε μια αντίδραση.
9. Περιεχόμενο του ήχου
Οι άνθρωποι δεν πρόκειται να ακούσουν το σταθμό σας μόνο και μόνο επειδή παίζει δωρεάν μουσική, θα πρέπει να προσφέρει κάτι διαφορετικό και μοναδικό κάτι που δεν μπορούν να βρουν πουθενά αλλού.
Μερικοί σταθμοί έχουν μια πρωινή εκπομπή, μια μεσημεριανή, μια το απόγευμα και μια αργά το βράδυ. Εάν δεν έχετε τη δυνατότητα να κάνετε τον σωστό προγραμματισμό μπορείτε να κάνετε μικρές διακοπές ή σύντομες παρεμβάσεις. Σύντομες παρεμβάσεις σας επιτρέπουν να εδραιώσει την παρουσία σας. Μπορείτε να ξεκινήσετε με ένα 5 με 10 λεπτά την παρέμβαση κάθε ώρα ή κάθε δύο ώρες ή γρήγορα 30sec ή μικρότερη παρέμβαση κάθε 15 λεπτά? Όλα εξαρτώνται από το πόσο χρόνο έχετε και πόσο θα πρέπει να συνεισφέρουν.
10. Υπομονή και συνέπεια
Όπως βλέπετε δεν υπάρχει μαγική λέξη για να προσελκύσετε περισσότερους ακροατές, αυτό απαιτεί σκληρή δουλειά. Μη βιαστείτε με τον εαυτό σας, πάτε βήμα-βήμα. Όταν προσπαθείτε να τα κάνετε όλα την ίδια στιγμή θα απογοητευτείτε, γιατί δεν θα οδηγήσουν πουθενά. Πάρτε το χρόνο σας και να πάτε βήμα-βήμα, με οποιονδήποτε τρόπο μετά την ολοκλήρωση όλων αυτών των 10 στρατηγικών, μάλλον θα πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή και να βελτιώσετε αυτό που έχετε κάνει.